een goed verhaal

Storytelling in je communicatie en contentmarketing  

Echte verhalen met echte mensen. Zo maak je je communicatie en marketing niet alleen een stuk leuker, maar ook geloofwaardig en herkenbaar. Storytelling is het verhaal vertellen van je klant, van je collega, je inwoner, je cliënt of de expert of ervaringsdeskundige. Maak het persoonlijk en je maakt het verschil. 

storytelling inzetten in je externe communicatie kan met verschillende middelen

Storytelling als krachtige tool voor je externe communicatie

Is bewustwording één van je belangrijkste communicatiedoelen? Heb je iets ingewikkelds uit te leggen? Wil je je menselijke gezicht meer tonen als organisatie? Kies voor de weg van verhalen. Met storytelling kun je verhalen vertellen die zorgen voor herkenbaarheid bij je doelgroep. Je kunt mensen iets laten zien en ervaren. En meestal is de toon van je boodschap menselijker en toegankelijker als je kiest voor storytelling. Storypro kan je als communicatieafdeling op verschillende manier helpen. Van het bedenken van een goed storytellingconcept voor een communicatiecampagne tot het schrijven van een serie interviews, portretten of reportages, inclusief  professionele fotografie. 

storytelling inzetten voor je contentmarketing

Storytelling voor je contentmarketing

Je klanten willen geen gladde verkoopverhalen horen. Ze willen het echte verhaal. En dat verhaal gaat zelden over jou als bedrijf. Het gaat over de oplossingen die jij hebt om je klant te helpen. Over wie je bent en hoe je andere klanten hebt geholpen. Verhalen die verkopen zijn verhalen die een relatie opbouwen, vertrouwen scheppen, klanten inspireren en helpen. Het vraagt kennis en vaardigheid om zulke verhalen te vinden en te vertellen. Storypro is  gespecialiseerd in verhalende content. Dus heb je volop ideëen, genoeg verhalen te vertellen, maar niet de tijd of expertise in huis om zelf verhalen te maken? Storypro helpt je graag.  Blogs, interviews, reportages of klantcases: check.  

storytelling is belangrijk voor je interne communicatie en verandercommunicatie

Interne communicatie en verandercommunicatie

Interne communicatie gaat over zo veel meer dan een berichtje op intranet. Het gaat over het vertalen van de visie, missie en strategie van je organisatie. Waar staan jullie voor, waar gaan jullie voor en wat betekent dat van de mensen die voor jouw organisatie werken?  Interne communicatie gaat over het tot leven brengen van kernwaarden, over cultuur. Maar ook over een vinger aan de pols houden en weten wat er leeft en speelt bij je medewerkers. Storytelling en storylistening  zijn de middelen bij uitstek om je te helpen bij je interne communicatie in het algemeen, maar ook bij verandertrajecten. Verhalen geven richting en helpen met ‘sensemaking en sensegiving’, iets waar steeds meer behoefte aan is op de werkplek.  

Storytelling inzetten?

Welke verhalen kun je vertellen als organisatie? Hoe zorg je dat die verhalen relevant, authentiek zijn en ook nog eens bijdragen aan je marketing- of communicatiedoelstellingen?