Nederland schoon
Reporter
van Schoon
Reporters
Blogs
miljoen oplage
Het verhaal
Je kunt met de harde feiten aantonen waarom je dingen niet moet doen, zoals lege blikjes of peuken in de berm gooien. Maar je kunt ook verhalen vertellen waarin je inspireert met het goede voorbeeld. En dat is precies de kern van het concept Reporter van Schoon. Want, wie zijn toch die mensen die gewapend met prikstokken en vuilniszakken ongevraagd de rotzooi van anderen opruimen?
De vraag
Met Supporter van Schoon moedigt Nederland Schoon mensen aan om zwerfvuil op te ruimen. Om meer mensen te bewegen om Supporter van Schoon te worden wilde Nederland Schoon een campagne starten via huis-aan-huis-kranten. De vraag was welke content ze in huis-aan-huis-kranten konden plaatsen om mensen ook écht te bewegen om zich aan te melden als Supporter van Schoon?
Het antwoord
Het concept Reporter van Schoon roept Supporters van Schoon in heel Nederland op om Reporter van Schoon te worden. Als Reporter van Schoon delen ze hun ervaringen met het opruimen van zwerfafval met lezers in de huis-aan-huis-krant in hun eigen woonplaats en in online blogs op de website supportervanschoon.nl. Op die manier kunnen de reporters in hun eigen gemeenschap en daarbuiten mensen enthousiasmeren om ook Supporter van Schoon te worden. In totaal worden er 35 Reporters geworven die in een jaar tijd vijf blogs schrijven.
Resultaten
Wat heeft StoryPro opgeleverd?
Het concept
Storypro bedacht het concept Reporter van Schoon en werkte het redactionele format uit.
Masterclass
Voor de 35 reporters ontwikkelde Storypro een schrijftraining op maat over het schrijven van blogs en nieuwsartikelen.
Projectmanagement
Storypro was het aanspreekpunt van de 35 bloggers en verzorgde de contacten en communicatie met de schrijvers.
Contentmanagement
Storypro zorgde dat alle blogs en foto’s op tijd werd aangeleverd voor de huis-aan-huis-kranten
Publicatie online
Naast plaatsing in de krant, zorgde Storypro dat alle artikelen online werden gezet op de site supportervanschoon.nl.
Kwaliteitscontrole
Storypro bewaakte het concept en de kwaliteit van de teksten en foto’s die door de reporters werden ingezonden.