ALMELO PROMOTIE  

Almelo
Magazine

Glossy stadsmagazine

Interviews

pagina's

Het verhaal

Wedden dat er in de plaats waar jij woont heel veel mooie plekken of leuke activiteiten zijn waar je nog nooit ben geweest? Vaak weet je niet eens dat die plekken of activiteiten bestaan. Of je wist het wel, maar hebt er gewoon nooit meer over nagedacht. En dat is nou precies de reden waarom een stadsglossy zoals Almelo Magazine zo veel toegevoegde waarde heeft.

De vraag 

De missie van Almelo Promotie is om mensen Almelo maximaal te laten beleven. Almelo Magazine moet bijdragen aan die missie door verhalen te vertellen over alles wat Almelo de moeite waard maakt. Storypro is gevraagd om op pad te gaan om inspirerende verhalen op te halen bij inwoners, bestuurders, ondernemers en ambassadeurs van de stad. De verhalen moeten uitstralen dat het goed wonen, werken en recreëren is in Almelo.  

Het antwoord 

Je kunt zeggen dat het goed wonen, werken en recreëren is in Almelo, of je laat zien waarom dat zo is. Show, don’t tell is een belangrijk principe in storytelling. Journalistieke genres als het interview en de reportage lenen zich perfect om een bepaalde sfeer neer te zetten met tekst en foto’s en zo voor lezers een beeld te schetsen en voorbeelden te geven. De plaatjes en het gevoel wat je met dit soort verhalen oproept zijn vaak krachtiger dan het opsommen van droge feiten, hoe waar en indrukwekkend de feiten en cijfers ook zijn. Met een team van meerdere schrijvers zetten we uiteindelijk een glossy magazine neer van 66 pagina’s. 

Resultaten

Wat heeft StoryPro opgeleverd? 

Coverstory

Het coververhaal van Almelo Magazine is een dubbelinterview met cabaretier Najib Ahmali en Esther Hammink, directeur van het Theaterhotel in Almelo, waarbij je als lezer het gevoel hebt dat je aanschuift aan tafel bij een gezellig gesprek tussen twee mensen.

Reportages

Op pad met de oud-cipiers van het Huis van Bewaring, waar vroeger gevangenen zaten en nu hotelgasten overnachten. Even terug in de tijd, sfeer proeven en anekdotes en herinneringen ophalen uit vervlogen tijden om de historie van het hotel te benadrukken. 

Rubrieken

Het hoeft niet altijd lang, met korte vraag-antwoord-interviews schrijft Storypro rubrieken over vrijwilligers, en over Heraclesfans.Een kijkje in het hart en de ziel van supporters én vrijwilligers. Kort en krachtig met mooie, persoonlijke portretfoto’s. 

 

Interviews

Het interview is én blijft één van de mooiste genres voor een magazine. Voor dit magazine interviewde Storypro ondernemers, topsporttalent en andere ambasseurs. Liefst op locatie, zoals bij het interview van kickbocktalent Romanie, om het verhaal het juiste decor te geven. 

Achtergrondverhaal

Het achtergrondverhaal Almelo Waterstad, vertelt over de ontwikkelingen in de binnenstad van Almelo. Achtergrond bieden door alle journalistieke vragen (wie, wat, waar, hoe, wanneer en waarom) te beschrijven, maar tegelijkertijd ook een kijkje te geven in de toekomst. 

Revisiebeheer

De verhalen voor een magazine zijn niet alleen geslaagd als de opdrachtgever tevreden is, ook de geïnterviewden moeten blij zijn als het eindresultaat op papier staat. Na de interviews legt Storypro ter revisie voor en vraagt om feedback. Zodat iedereen vooraf weet wat er gepubliceerd wordt.

storypro academy

Zelf aan de slag met je content? Leer de kneepjes van het vak