KroeseWevers

Intern

magazine

Jubileummagazine

pagina's

Onderwerpen

Het verhaal

In 2019 vierde KroeseWevers het 40-jarige bestaan. Voor de 400 medewerkers van het accountants- en belastingkantoor werkte Storypro aan het maken van een intern magazine. Een magazine waarin alle disciplines en diensten in de organisatie de gelegenheid krijgen om hun verhaal te delen.  

De vraag 

Met veel nieuwe collega’s en verschillende vestigingen in het noorden en oosten van Nederland is interne communicatie belangrijk. Het interne magazine is voor KroeseWevers is niet alleen een mooie manier om stil te staan en terug te kijken op het 40-jarig jubileum. Maar ook om vooruit te blikken en mensen in de organisatie kennis met elkaar te laten maken. Wie zijn ze, welk werk doen ze precies en hoe zien zij de toekomst? 

Het antwoord 

Storypro werkt samen met KroeseWevers om alle verschillende diensten en disciplines een plek te geven in het magazine. Geen afstandelijke verhalen, of de vraag om ‘zelf even een stukje tekst aan te leveren’, maar persoonlijke interviews met de collega’s voor wie we dit magazine maken. Dat levert niet alleen mooie verhalen op, maar ook interessante gesprekken en inzichten over wat er echt leeft en speelt in de organisatie. 

Resultaten

Wat heeft Storypro opgeleverd? 

Interviews

In de interviews staat de collega centraal: door de ogen van de mensen die bij KroeseWevers werken kijken we wat er is veranderd, waar het bedrijf nu staat en waar het naartoe wil. Het levert inspirerende en richtinggevende interviews op. 

Rubrieken

In een magazine is je bladritme belangrijk, je wilt niet alleen maar zware kost en lange interviews lezen. Daarom wisselen we de interviews af met lichte en luchtige rubrieken en veel beeld. Zodat qua inhoud en vorm aantrekkelijk is. 

Sterke titels en koppen

Spelen met titels, koppen en quotes: op zoveel mogelijk manieren trekken we de lezer de verhalen in. Storypro zorgt ervoor dat alle tekstelementen in het magazine zorgen voor interessante instapmomenten voor de lezer. 

 

Revisie en feedback

Zo’n interview, heel gezellig. Maar wat voor verhaal maakt de schrijver ervan? Om te zorgen dat de feiten kloppen en collega tevreden zijn over het verhaal, is het proces van feedback en revisie belangrijk. 

Ghostwriting

Als bestuursvoorzitter heb je niet altijd de tijd om een voorwoord te schrijven. Storypro schrijft op basis van een interview het voorwoord en verwoordt de boodschap in een passende tone of voice. 

Externe blog

Samen met KroeseWevers schrijft Storypro een blog voor het toonaangevende marketingplatform Marketingfacts waarin we tips delen voor het maken van een intern magazie met andere professionals.

storypro academy

Je eigen schrijfskills verbeteren?