de persgroep

Hart voor

uw stad

lokale ondernemers

Dagbladen

campagneteksten

Het verhaal

Met Hart voor uw Stad zet De Persgroep (nu DPG Media) in 2015 de lokale ondernemer in de etalage. De campagne presenteert de leukste winkels in de buurt aan lezers van het AD, De Twentsche Courant Tubantia, De Gelderlander, De Stentor, BN de Stem, Eindhovens Dagblad, PZC en Brabants Dagblad.   

De vraag 

Voor de campagne is content nodig om de lezer kennis te laten maken met de lokale ondernemers en de leukste winkels in de buurt. Wie zijn deze ondernemers en wat maakt ze zo bijzonder? Storypro krijgt de vraag om bijna 125 ondernemers in Nederland te interviewen. Ook moet er B2B-salescopy komen om de campagne onder de aandacht te brengen bij de adverteerders van De Persgroep. 

Het antwoord 

In opdracht van De Persgroep pakt Storypro de telefoon en interviewt om 122 ondernemers. Van de chocolaterie in Eibergen tot de kaasboer in Den Bosch. De shortcopy heeft als doel om de kern te pakken en een gevoel neer te zetten bij de grote foto’s van ondernemers uit de buurt die in de dagbladen verschijnen. Dat betekent creatief zijn met weinig woorden, stoeien met iedere millimeter. Storypro schrijft ook de salescopy om de adverteerders van De Persgroep te informeren en interesseren. Voor de commerciële bijlage die verschijnt bij de dagbladen schrijft Storypro verschillende interviews en rubrieken.   

Resultaten

Wat heeft Storypro opgeleverd? 

100+ telefonische interviews

De 122 ondernemers die deelnemen aan de campagne worden telefonisch geïnterviewd door Storypro. 

100+ campagneteksten

Voor de advertorials in 8 dagbladen schrijft Storypro korte campagnecopy die iets vertelt over de zaak en ondernemer. 

Interviews bijlage

Voor de commerciële bijlage over de leukste winkels en shoppen in de decembermaand schrijft Storypro rubrieken en interviews.

DM Adverteerders

Voor adverteerders van De Persgroep stelt Storypro een DM die ondernemers moet interesseren de campagne. 

Script radiospot

Onderdeel van Hart van uw Stad is een radiocampagne die inwoners aanzet om lokaal te kopen. Storypro schrijft de copy.

Interview magazine

Voor Impuls, het adverteerdersmagazine van De Persgroep, interviewt Storypro de commercieel directeur van het AD. 

Storypro academy

Leren hoe je krachtige content schrijft?