storypro
Storytelling voor organisaties en professionals
Consultancy, trainingen en workshops
Geef richting en betekenis met de kracht van verhalen
Hoe krijgen we mensen mee in ons verhaal? Wat speelt er écht op de werkvloer? Hoe brengen we kernwaarden tot leven? Wat kunnen we leren van de ervaringen van onze belangrijkste stakeholders? Wat te doen als er weerstand is bij verandering? Steeds meer organisaties zetten storytelling en storylistening in bij verschillende organisatievraagstukken. Verhalen doen namelijk iets wat de feiten niet kunnen: ze geven betekenis, scheppen een context en maken de complexe wereld om ons heen persoonlijk en begrijpelijk. Storypro helpt organisaties met het vinden en vertellen van verhalen die zorgen voor meer inzicht, meer richting en meer betekenis.
Blogs & artikelen
Storypro op congres storytelling in België
Op 31 maart is het allereerste Belgisch - Nederlands congres over storytelling en storylistening. Dit is hét storytelling- en storylisteningevent van 2023. Het storytellingcongres is voor iedereen die nieuwsgierig is naar de kracht van verhalen in transities. Ben jij...
Narratief onderzoek: wat 182 verhalen vertellen over persoonsgerichte zorg
Storytelling is niet alleen waardevol als communicatiemiddel om anderen te inspireren en overtuigen. Storytelling is ook een beproefde en bewezen methode om kwalitatief onderzoek te doen in je organisatie. Binnen de wereld van zorg en welzijn wordt narratief onderzoek...
10 concrete voorbeelden waar storytelling bij kan helpen
“We willen iets met storytelling.” Dat is een zin die ik vaak hoor in organisaties. Vaak gaat het dan om het vertellen van de succesverhalen. En natuurlijk zijn successen geweldig om te delen. Zeker doen. Maar storytelling heeft organisaties véél meer te bieden dan...
Over Storypro
Inmiddels werk ik meer dan twintig jaar met verhalen. Dag in dag uit. Ik heb vijftien jaar als journalist gewerkt en ik werk sinds 2015 met mijn bedrijf Storypro als zelfstandig adviseur en trainer voor bedrijven en organisaties. In al die jaren heb ik één ding geleerd: verhalen zijn er altijd, maar het begint met goed luisteren. Want storytelling in en voor organisaties gaat niet om het verzinnen van een verhaal, het gaat om het vinden van de persoonlijke verhalen die er al volop zijn. Over de vraag: waar hebben we het eigenlijk over met z’n allen? Wat bedoelen we precies en wat betekent dat voor de mensen waarmee en waarvoor we werken? Verhalen kunnen inspireren, overtuigen, richting en betekenis geven. Maar verhalen kunnen ook feilloos blootleggen waar het beter of anders kan. Bij het vinden en vertellen van die verhalen help ik organisaties.
Femke Nales
Storypro

Storypro werkt(e) o.a voor:



















