Experience Storytelling
De ervaringsverhalen van klanten, medewerkers, inwoners, patiënten of cliënten zijn belangrijke ‘assets’ voor je organisatie.
Customer storytelling
Employee storytelling
Citizen storytelling
Patient storytelling
ervaringsverhalen
De waarde van ervaringen
1. Persoonlijke ervaringen zijn geloofwaardig
Ervaringsverhalen zijn waargebeurd en persoonlijk, we herkennen ons erin of kunnen ons in de situatie verplaatsen. Dat maakt de verhalen betrouwbaar en overtuigend.
2. Ervaringsverhalen bieden diepe inzichten
Geen statistische gemiddelden, maar echte mensen met echte verhalen. Ervaringsverhalen bieden diepe inzichten in onze emotionele belevingswereld: hoe en waarom maken we bepaalde keuzes en waarom doen we wat we doen?
3. Verhalen inspireren
Dankzij een verhaal kun je even in andermans schoenen staan, ervaren hoe het is in hun situatie, meeleven, vooruitkijken, leren van hun ervaringen. Dat inspireert en motiveert.
Maak gebruik van de kracht van ervaring
Staat de mens in jouw organisatie centraal? Dan zijn ervaringsverhalen een musthave. De waarde van ervaringsverhalen is enorm. Storypro helpt je heel graag met het vinden en vertellen van die ervaringsverhalen. Zo help je namelijk niet alleen je eigen organisatie met diepe inzichten. Maar vooral ook de mensen waarmee en waarvoor je werkt. Want ervaringen zijn een ware inspiratiebron voor anderen.
Werkwijze: storytelling in 3 stappen
Stap 1: Storylistening - verhalen verzamelen
2. Storybuilding | verhalen ontwikkelen
3. Storytelling | verhalen vertellen