storypro
Storytelling voor organisaties en professionals
Consultancy, trainingen en workshops
Geef richting en betekenis met de kracht van verhalen
Hoe krijgen we mensen mee in ons verhaal? Wat speelt er écht op de werkvloer? Hoe brengen we kernwaarden tot leven? Wat kunnen we leren van de ervaringen van onze belangrijkste stakeholders? Wat te doen als er weerstand is bij verandering? Steeds meer organisaties zetten storytelling en storylistening in bij verschillende organisatievraagstukken. Verhalen doen namelijk iets wat de feiten niet kunnen: ze geven betekenis, scheppen een context en maken de complexe wereld om ons heen persoonlijk en begrijpelijk. Storypro helpt organisaties met het vinden en vertellen van verhalen die zorgen voor meer inzicht, meer richting en meer betekenis.
Blogs & artikelen
Narratieve evaluatie Wijkverkeersplan Noordwest Enschede
Het participatieproces om te komen tot een wijkverkeersplan in Noordwest Enschede was goed voorbereid en doordacht. Toch leidde het in 2023 tot veel weerstand. Zo'n 750 wijkbewoners tekenden een petitie tegen het voorgenomen wijkverkeersplan. Hoe kan dat gebeuren?...
Masterclass narratief evalueren op LPB-congres in Enschede
De overheid wil burgers ontzettend graag betrekken bij beleids-en besluitvorming. Maar die burger zelf? Wat vindt die er eigenlijk van? Voor de gemeente Enschede voerde Storypro in 2023 vier narratieve evaluaties uit. Meer dan 50 betrokkenen bij participatieprocessen...
Narratieve evaluatie gebiedsproces Broekheurne
In de Broekheurne, het landelijk gebied ten zuiden van Enschede, is begin 2022 een onafhankelijk gebiedsproces gestart. Een vernieuwende participatieaanpak om samen met bewoners te komen tot een gebiedsagenda waarin thema’s als landbouw, natuur, landschap, water,...
Over Storypro
Inmiddels werk ik meer dan twintig jaar met verhalen. Dag in dag uit. Ik heb vijftien jaar als journalist gewerkt en ik werk sinds 2015 met mijn bedrijf Storypro als zelfstandig adviseur en trainer voor bedrijven en organisaties. In al die jaren heb ik één ding geleerd: verhalen zijn er altijd, maar het begint met goed luisteren. Want storytelling in en voor organisaties gaat niet om het verzinnen van een verhaal, het gaat om het vinden van de persoonlijke verhalen die er al volop zijn. Over de vraag: waar hebben we het eigenlijk over met z’n allen? Wat bedoelen we precies en wat betekent dat voor de mensen waarmee en waarvoor we werken? Verhalen kunnen inspireren, overtuigen, richting en betekenis geven. Maar verhalen kunnen ook feilloos blootleggen waar het beter of anders kan. Bij het vinden en vertellen van die verhalen help ik organisaties.
Femke Nales
Storypro

Storypro werkt(e) o.a voor:



















