Meer succes met je verhaal

Online liggen er voor jou en je bedrijf ontzettend veel kansen om je verhaal te vertellen. Om aan je naamsbekendheid te werken, je vindbaarheid in Google te verbeteren en zo meer klanten te interesseren voor je producten en diensten. Het vertellen van verhalen is voor je online marketing een onmisbare skill. Content is de motor die al je online kanalen draaiend houdt. Maar waar begin je? Hoe pak je het aan? Wat heb je precies nodig?

IEDEREEN HEEFT EEN VERHAAL, JIJ OOK
Met mijn bedrijf Storypro help ik organisaties die met content meer uit hun business willen halen. Liefst op een sympathieke en authentieke manier die helemaal bij jou, je bedrijf en vooral bij jouw klanten past. Met marketing die niet schreeuwerig, opdringerig of agressief is, maar die waarde toevoegt, waarmee je kennis deelt, problemen oplost en mensen helpt als ze naar iets op zoek zijn. Zodat je klanten je leren kennen als een partij waar ze graag mee in zee gaan. Is dat de manier waarop jij het liefst zaken doet? Dan is contentmarketing echt iets voor jou.

WAT IS CONTENTMARKETING? 
Contentmarketing is een verzamelnaam voor veel dingen die je al doet of misschien overweegt: regelmatig bloggen, how-to-video’s waarin je iets uitlegt over je product of dienst, e-books om kennis te delen en nieuwe leads te krijgen, maar ook een maandelijks magazine met interessante vakinformatie, een nieuwsbrief en misschien zelfs een podcast of vlog. Maar vergeet vooral ook niet de berichten die je op social media deelt. Allerlei vormen van content waarmee je online je visitekaartje afgeeft. En als het goed is doorlopend relevant bent voor het publiek dat je zoekt, zodat de content bijdraagt aan je businessdoelstellingen.

WAAROM CONTENTMARKETING?
Commercials, advertenties en andere directe vormen van reclame zijn duur en hebben steeds minder impact. We vinden het opdringerig, en vooral ongeloofwaardig. Als consument maak je je keuzes tegenwoordig heel anders dan 10 jaar geleden. Kijk maar naar jezelf, voor je iets koopt, heb je waarschijnlijk al flink wat online research gedaan. Als bedrijf wil je dus dat de kennismaking online niet alleen prettig is, maar ook antwoorden geeft op alle vragen die iemand heeft tijdens zijn of haar zoektocht. Met content bied je die antwoorden, blijf je continu zichtbaar en genereer je online waardevolle leads.

“BE THE BEST ANSWER ON THE INTERNET”

Andy Crestodina

WAAAROM CONTENT NIET ZOMAAR GOED MOET ZIJN
Met Storypro help ik bedrijven om geweldige content te maken. Ik gebruik bewust het woord geweldig omdat de lat hoog moet liggen online. Als er iets schaars is in de digitale wereld is het aandacht. Je concurrentie is groot en één ding staat vast: die online concurrentie neemt alleen maar verder toe. Terwijl de tijd en aandacht van je publiek beperkt is en beperkt blijft. Daarom ga je het alleen met geweldige content redden.

ONLINE HET VERSCHIL MAKEN
Als je goed bent in geweldige content is contentmarketing bijzonder effectief, snel in te zetten en bovendien ook nog eens heel leuk om te doen. Je kunt jezelf of je bedrijf niet alleen profileren als de expert en kennispartner in jouw branche, maar ook de menselijke en persoonlijke kant van je bedrijf laten zien waarmee je al gauw verschil maakt.

WAT JE NODIG HEBT? EEN PLAN!
Contentmarketing hoeft niet ingewikkeld te zijn. Wat je nodig hebt zijn doelen, een duidelijke strategie om die doelen te bereiken en vervolgens kun je gericht aan de slag. Veel organisaties worstelen met content omdat die eerste belangrijke stap overgeslagen wordt. Ze maken wel content, maakt het levert ze geen business op. Ze zijn begonnen met een blog, maar houden het niet vol. Ze delen regelmatig wat op social media, maar bijna niemand vindt het leuk.

HET GEHEIM VAN SUCCESVERHALEN
Zonder doel is het maken van content zonde van je tijd en zonde van je geld. De verhalen moeten én je klanten én jouw business vooruit helpen. Alleen dan is contentmarketing een succesverhaal.  

Dat betekent dat je:

  • Het juiste verhaal moet vertellen
  • Op de best mogelijke manier
  • Via media en kanalen die jouw klant gebruikt
  • Op het moment dat het ze uitkomt
FEMKE NALES

FEMKE NALES

STORYPRO

MET WIE GA JE SAMENWERKEN?

Mijn naam is Femke Nales en Storypro is de naam van mijn bedrijf. Ik ben een journalist in marketingland. Na 15 jaar gewerkt te hebben in de mediawereld, houd ik me sinds 2014 fulltime bezig met contentmarketing. Ik help organisaties met inhoudelijke, strategische en creatieve uitdagingen op het gebied van content en storytelling. Ik focus me daarbij op de inzet van content voor social media en online marketing.